A konverzió jelentése és jelentősége a webhelyek jövedelmezősége szempontjából
Konverzióról akkor beszélünk, amikor a webhely látogatója elvégzi a kívánt műveletet, például feliratkozik hírlevélre, megoszt egy bejegyzést a közösségi médiában, kitölt egy űrlapot vagy vásárol valamit. Az online kiskereskedők esetében a konverzió a termékeik fogyasztók számára történő eladását, míg a lead generáló webhelyek esetében a minősített érdeklődő generálását jelenti. A konverziót elvégző látogatók százalékos arányát konverziós aránynak nevezzük. A webhelyek kialakítása során a konvertálást elősegítő megoldásoknak nagyon nagy szerep jut, mivel minden vállalkozás számára szükséges, hogy a felhasználók azt tegyék, amit a cég elvár tőlük. Ahhoz, hogy egy site magas konverziós arányra szeretne szert tenni, először meg kell határozni, hogy mit szeretne elérni a webhely.
Mit jelent a webhely konverziós aránya?
A webhely konverziós aránya a webhelyen a kívánt műveletet végrehajtó látogatók aránya az összes látogatószámhoz viszonyítva. Ezeket az adatokat webhelyelemző eszközökkel, például a Google Analytics segítségével lehet gyűjteni.
Weboldal konverziós aránya = (Kívánt célteljesítések száma / Látogatók száma) * 100
Például, ha a webhelynek havi 10 000 látogatója van, és 500 látogató hajtja végre a kívánt műveletet, akkor a konverziós aránya 5% (500/10 000) lesz. És bár természetesen az összes látogató nem konvertálhat, azonban nekünk, mint webhelytulajdonosnak, mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy feljebb tornásszuk a számot – a konverzióoptimalizálásban az a „jó”, hogy a befektetett munka garantáltan látványos eredményeket, jó befektetésarányos megtérülést fog hozni, különösképpen a kisvállalkozások, kisméretű honlapok esetében lehet nagy megtérüléssel számolni.
Miért különösen fontos a konverziós ráta optimalizálása a kisvállalkozások számára?
A bevételek növelése minden vállalkozás számára nagy célt jelent, a kisvállalkozások azonban különösen nem engedhetik meg maguknak, hogy a költségvetésük jelentős hányadát marketingkiadásokra fordítsák, ezért nagyon fontos számukra a weboldal-konverzió.
Mivel a B2B vásárlók több mint 94%-a online tájékozódik a vásárlási döntés meghozatala előtt, a kis webhelytulajdonosok nagy előnyben vannak. Az internet lehetővé teszi számukra, hogy sokkal nagyobb riválisokkal szemben szállhassanak a győzelem reményével versenybe.
A webhely optimalizálása segíthet abban, hogy több leadet és értékesítést szerezzenek, és végső soron több profitot tudjanak befektetni a webhelyükbe, hogy tovább javíthassák az konvertálási arányt és így tovább.
Tippek a konverziós ráta javítására főleg, de nem kizárólag kisvállalkozások számára
Egy jól megtervezett, frissített és releváns elrendezés hatékonyan növelheti bármely webhely konverziós arányát, különösen a kisvállalkozások tulajdonosai számára. Először azonban a forgalomra van szükség - érdemes tehát mindkettőbe befektetni. Állítsunk be megfelelő eszközöket (pld. Google Analytics), és kövessük nyomon a webhely teljesítményét illetve k.verziós arányát az idő múlásával, és ha úgy van, tegyük meg szükséges lépéseket ezek javítása érdekében.
Például:
- Használjunk cselekvésre ösztönző megoldásokat. A CTA-k nagyon fontosak a webhelykonverziókban, és a CTA helyes használata lényegesen növelheti a webhely teljesítményét.
- Kérjünk visszajelzést a felhasználóktól, és kérdezzük meg tőlük, minek örülnének, mit látnának szívesen. Általában az emberek szeretnek visszajelzést adni, és ez sokat segíthet site teljesítményének javításában.
- Egyszerű és könnyen használható navigációs megoldásokat használjunk! Győződjünk meg arról, hogy a webhelyen intuitív módon lehetséges a tájékozódás - a látogatók ugyanis nem szeretik, ha nem tudják, hol vannak, vagy azt, ha nem tudják, hogy kerülhetnek ki onnan, ahol éppen vannak.
- Használjunk sok képet! Az emberek szeretik a vizuális dolgokat – adjuk hát meg nekik azt, amire szükségük van, cserébe konvertálni fognak.
- Tegyük mobilbarát kialakításúvá a webhelyet! Napjainkban a látogatók több mint 50%-a okostelefonról érkezik, így, ha a site nem mobilbarát, akkor sok potenciális ügyfelet veszíthet.
- Írjunk lenyűgöző és kattintható fejléceket és alcímeket a webhelyekre!
- Tegyünk közzé termékvideókat is a változatosság gyönyörködtet elve alapján!
Összefoglalás
Bár egy magas konverziójú webhely létrehozása kihívást jelenthet, de megéri a küzdelmet, az időt, a pénzt a befektetett energiát; ha ugyanis sikerül megérteni a közönség kívánságait és szükségleteit, akkor a magas converziós arány garantált.