Affiliate marketing: példák és esetgyakorlatok az induláshoz

Az affiliate marketing – melynek során egy netes jelenléttel – bloggal, honlappal, saját márkával - rendelkező netes entitás hirdeti más vállalkozások termékeit, és az általa a cég vásárlói közé terelt felhasználók vásárlásai után jutalékot kap – megvalósulásának lépéseit és jó gyakorlatait nézzük meg a következőkben.
 
Első lépés: a stratégia kidolgozása
 
A folyamat minden esetben egy stratégia kidolgozásával kezdődik: hogyan fogjuk népszerűsíteni a társult vállalkozás portékáját? Ennek során érdemes kiválasztani egy piaci rést, és mini kutatásokat végezni a havi keresések számáról, az átlagárról, a termékről szóló véleményekről stb.
 
Második lépés: tájékozódás az elérhető affiliate hálózatokat illetően
 
Ezt követően érdemes listát készíteni az összes lehetséges termékről, amelyet reklámozni szeretne az ember. Ezután jöhet egy kutatás azokról a hálózatokról, amelyek elérhetők, és arról, hogy melyik hálózat lesz a legjobb a számunkra. Érdemes egyszerre több hálózathoz is csatlakozni, hogy ne csak egyetlen networkre kelljen hagyatkoznunk. Nem szabad elfelejteni, hogy csak minőségi termékeket érdemes reklámozni, és csak azokra a termékekre mutató hivatkozásokat elhelyezni, amelyekben megbízunk (ha ugyanis gagyi a termék, azzal a saját márkánkat is romboljuk.)
 
Harmadik lépés: forgalom bevonzása a hirdető webhelyére
 
A beállítások elvégzését követően nincs más hátra, mint népszerűsítenie az embernek a webhelyét a forgalom növelése érdekében. Ezrét érdemes erőfeszítést kifejteni a célcsoport sajátosságainak megértése és annak érdekében, hogyan világosan kiderüljön, miként reklámozhatjuk webhelyünket az érdeklődő vásárlók előtt. Használhatunk SEO, PPC vagy más módszereket, hogy látogatókat vonzunk a blogunkra/oldalunkra.
 
Negyedik lépés: tesztelés, optimalizálás
 
Ezután érdemes kis időt szánni a konkrét céloldalak felépítésére, a konverziós arányok javítására, majd egyszerűen kielemezni, hogyan teljesítenek a linkek, és hány megjelenítést, kattintást, értékesítést érnek el.
A cikkek első részében közölni kell, hogy bejegyzése kapcsolt linkeket tartalmaz. Ez biztosítja az átláthatóságot az olvasók számára; egyébként ez az elvárás a jobb hálózatok esetében alapvető követelmény is.
 
Példa általános vagy átlagos esetre
 
Tételezzük fel, hogy van egy partnerwebhelyünk, ahol könyvekről írunk véleményeket, ahol rendszeresen megosztunk könyvkritikákat és más kapcsolódó dolgokat a közönségünkkel. Azonban mostantól minden könyvismertetéshez mellékelünk egy linket arra a könyvre, amely a valamelyik könyvkereskedő honlapjára vezet. Ez a link azért van elhelyezve, mert néhány ember meg akarja vásárolni azt a könyvet, amiről elolvasta a véleményünket. Tehát ebben az esetben nem „sima” linkről, hanem affiliate linkről beszélünk. Tehát amikor egy látogató rákattint a linkre, felkeresi a kereskedő webhelyét, és ha ezt a terméket meg is vásárolja, akkor mi megkapjuk a jutalékunkat. Az a nagyszerű az affiliate-ban, hogy jól kamatoztatja a cookie rendszerben lévő lehetőségeket. Tehát ha a vevő nem azonnal, de a süti lejárata előtt vásárolja meg a hivatkozott terméket, mi akkor is megkapjuk a hányadunkat. Egyes társult hálózatoknál, például az Amazonnál, a cookie-k időtartama egy nap, más hálózatok esetében akár 30 napos is lehet.
 
A The WireCutter példája
 
A társult webhely legjobb példája a The Wirecutter. Ez a weboldal affiliate modellen alapul. Különböző termékekről tesznek közzé értékeléseket, és többnyire az Amazon Affiliate Network-szel dolgoznak. A Wirecutter becsült havi forgalma több mint 5 millió dollár, a hozzávetőleges havi bevétel pedig 30 millió dollár. Az emberek megbíznak a The Wirecutter véleményeiben, mivel minden terméket alaposan tesztelnek, mielőtt közzétesznek egy véleményt. Órákat töltenek minden termék kipróbálásával, és csak hasznos véleményeket publikálnak.
 
Összegezve: mielőtt belevágna az ember az affiliate marketingbe, érdemes megértenie azt, hogy mi is ez és hogyan működik. A sikernagymértékben függ attól, hogy milyen jól hajtjuk végre a stratégiát. Azonban ha ragaszkodunk ehhez az elvhez, az affiliate marketing jó módja lesz annak, hogy elkezdjük az online marketinget, és pénzt keressünk.