Mi az az affiliate marketing és hogyan növelhető vele a weboldalak látogatottsága?

Egy jól átgondolt affiliate marketing stratégia hatékony módja az elérés és a márkaismertség növelésének. A weboldalak látogatottsága hatékony mérőszám arra nézve, hogy mennyire ismert a márkánk, hány emberhez jutunk el. Ezt képes pozitívan befolyásolni az affiliate marketing.
 
A cégek 63%-a számára a forgalom és a lead generálás jelenti a legnagyobb kihívást. Éppen ezért 70%-a elkötelezett a költségvetés növelése mellett, hogy új forgalmi forrásokon keresztül növelje az elérést és a márkaismertséget, a weboldalak látogatottságát. Erre különösen alkalmas módszer az affiliate vagy partner marketing.
 

Affiliate marketing – mi is ez valójában?

 
Az affiliate marketing azt jelenti, hogy (a társult partner) feliratkozik egy hirdető által kínált társult partnerprogramra. A kiadó a hirdető termékeit vagy szolgáltatásait népszerűsíti azáltal, hogy nyomkövető linket helyez el hirdetési felületén (pl. blog), és forgalmat irányít a cég online boltjába. Ha a vásárlók megvásárolják a terméket, a kiadó jutalék formájában bevételrészesedést kap.
Az affiliate marketing tehát a marketing egy speciális formája. Lényege, hogy általában egy magánszemély (néha cég) a blogjáról vagy webhelyéről a forgalmat terel vagy irányít át egy másik cég (pl. webáruház) webhelyére speciális, nyomkövető hivatkozások segítségével. Amikor ezek az átirányított felhasználók vásárolnak valamit, vagy elvégeznek más kívánt aktivitást a célwebhelyen, az adott magánszemély közvetítői díjat, jutalékot kap a cégtől. Az affiliate marketingstratégia tehát mind a magánszemély, mind a cég részéről felfogható saját marketingtevékenysége kiterjesztésének.
 

A partnermarketing működése a gyakorlatban

 

  • Az affiliate marketingnek általában két résztvevője van – a megbízó cég, és az affiliate, a partner, aki a forgalom átterelését végrehajtja.

  • Különösen a blogoszférában elterjedt ez a módszer. Sok blogger helyez el partnerhivatkozásokat tartalmaiban, hogy az ezek által generált profitból ő is részesedhessen. Tulajdonképpen az ajánlás elvén működik a dolog: a blogger jó hírnevét, szakudását stb. felhasználva befolyásolja mások véleményét egy termék irányába. Csak a valódi ajánlással ellentétben nem spontán, és nem is érdek nélküli folyamatról van szó.

  • Egy új hirdetési módszer kipróbálása némi kihívást jelenthet. A weboldalak látogatottsága, a márkaismertség és az értékesítés növelése érdekében azonban számos előnnyel jár az affiliate marketing stratégia kidolgozása.

  • A cég és a partner kiválasztása történhet egyéni megkeresés által vagy a cégek részéről meghirdetett partnerprogramon keresztül. A cég, a blogger és a vásárló érdeke szerencsésen egybeesik. Minden résztvevő számára fontos, hogy olyan társulások jöjjenek létre, amelyben a márka és a blogger őszinte, valódi partneri viszonyban tud együttműködni. Más szóval a blogger a céget akkor is ajánlaná, ha nem fizetnének érte.  Minél hitelesebbek egy márka nagykövetei, annál könnyebben növelhető a márka ismertsége.

 

A márkaismertség növelése

 
A fogyasztók szeretnek a számukra bevált márkáktól vásárolni. Gyakran többet költenek egy olyan márkára, amelyben megbíznak, mint egy ismeretlen cég olcsóbb termékére. Az affiliate marketing lehetővé teszi a kis- és nagyvállalkozások számára, hogy növeljék márkájuk ismertségét azáltal, hogy olyan közönségeket céloznak meg, akik korábban nem hallottak a márkáról. A kiválasztott társult partnerekkel együttműködve termékeiket új közönségnek mutathatják be.