Szövegírás emelt szinten: profi tanácsok profi tartalmak létrehozásához

Szövegírás során a Bill Gates szájából származó mondás: „a tartalom a király” mottója lebegjen a szemünk előtt. Vagyis az a törvény, hogy a content az egyik legfontosabb eleme a sikernek. Egészen pontosan annak, hogy egy site jól szerepel-e a keresőmotorok eredményoldalain vagy sem. Ahogy annak is, hogy a látogatók konvertálnak-e vagy sem. Egyszóval a szövegírást nem tanácsos a véletlenre vagy gépekre bízni, mert a tartalom minőségén – is – múlik egy márka sikere vagy kudarca.
 
Mindenekelőtt meg kell érteni, hogy webhelyek nem azért vannak, hogy megjelenési lehetőséget biztosítsanak az irodalmi ambícióknak. Nem is azért, hogy a látogatók az író szavaiban gyönyörködjenek.  Azért vannak, hogy a felhasználók információkat szerezzenek, megoldjanak egy problémát, esetleg vásároljanak egy terméket. Lelkes amatőrök persze nekifoghatnak a munkának, és ha a következőkben megfogalmazott, nem feltétlenül evidens, ám annál hasznosabb tanácsokat követik, nagyot nem is tévedhetnek.
 

Értsük meg a célcsoport sajátosságait!

 
Ez egy nagyon alapvető és egyszerű dolog: mielőtt elkezdnénk megírni a tartalmat, válaszoljunk arra a kérdésre, hogy kit próbálunk elérni a szöveggel. Tegyük fel magunknak a kérdést: hogyan találják meg az olvasók a webhelyet? Kik azok, akiket vonz majd a tartalom, mikor lesz szükségük valami többre, és ezt a többletet miként adhatjuk meg nekik? Vagyis, mielőtt elkezdnénk írni a tartalmat, gondoljuk át a közönségünk igényeit, sajátosságait.
 

Ne spóroljunk a vizuális elemekkel!

 
Egy kép többet mond minden szónál, és a neten ez a tétel különösképpen igaz. Ha nincs elég szókincse a szövegírónak ahhoz, hogy képes legyen képet festeni az olvasó fejében, akkor tegyen fel vizuális anyagokat a weboldalra. A képek – mindaddig, amíg nem szerzői jogvédelem alatt állnak – jó megoldást jelentenek arra, hogy szavak nélkül szolgáljanak információval.
 

Törekedjünk a könnyen olvasható, szellős kialakításra!

 
Minden eseteben ügyelni kell arra, hogy a szöveg rövid szakaszokra tagolódjon és könnyen olvasható legyen. Hosszú bekezdések helyett bulletpointokat vagy felsorolásjeleket érdemes megadni. Az is kulcsfontosságú, hogy a tartalmat különböző szakaszokra osszuk fel, különböző leíró alcímekkel. Mindezzel a tartalom néhány gyors pillantással olvashatóvá és befogadhatóvá válik a felhasználó számára.
 

Olvassunk sokat!

 
Csak az olvasás segít a jó minőségű szöveg írásában. Fontos, hogy itt nem a mennyiség a lényeg, hanem a mennyiség mellett a minőség.  Olvassunk könyveket, magazinokat, amelyek a tartalomírásról és a SEO-ról szólnak, vegyünk részt szövegíró tanfolyamokon, olvassunk blogokat és webhelyeket, amelyek ötleteket adhatnak.
 

Nem azzal ér véget a munka, hogy befejezzük a cikket

 
Fontos megérteni, hogy tartalommarketinges szövegírás során az írd meg és felejtsd el típusú hozzáállás nem működik. Rendszeresen figyelemmel kell kísérni, hogy a tartalom hogyan teljesít a webhelyen található egyéb tartalmakhoz, valamint a más webhelyek hasonló tartalmaihoz képest. Stratégiát kell kialakítani a content megújítására, frissítésére annak érdekében, hogy új látogatókat vonzzon be a szöveg. Másik oldalról fontos a közösségi média szerepe is. Egy-egy social felület javíthatja a láthatóságot, és több felhasználói forgalmat hozhat a webhelyre. Néha, ha a tartalom valóban jó, akkor maguk az influencerek osztják meg a contenet.
 

Ó, szent egyszerűség!

 
Mivel az internet mindenkié, nem csak a szakembereké, ezért gondoskodni kell arról, hogy a közölt információ érthető legyen laikusok számára is. Bár a nehéz kifejezések használatával csillogtathatjuk a tudásunkat, a szakzsargon túlzott használata sok olvasót eltántoríthat. Ezért, hacsak nem rendkívül szakértő anyagot írunk, akkor ideális esetben középiskolai olvasási szintre, esetleg még alacsonyabbra kell törekedni. Ha a fenti tanácsokat szem előtt tartjuk, elfogadható anyagokat fogunk létrehozni.