Szövegírás felsőfokon: 7 tipp a legjobb tartalmak létrehozásához
A szövegírás a hatékony SEO tevékenység egyik kulcstényezője. A minőségi tartalmak létrehozása és publikálása ugyanis nélkülözhetetlen az üzlet eredményessége szempontjából. A megfelelő content az egyik legfontosabb tényező, ami különbséget tesz siker és kudarc között.
Ahhoz azonban, hogy kitűnjön egy-egy szöveg a több milliárd egymással versengő weboldal mezőnyéből, rendkívül jó minőségű tartalomra van szükség. Olyanra, amely eredeti, informatív, megfelel az olvasó érdeklődésének, könnyen olvasható és nyelvtani hibáktól mentes. A jó tartalom hosszú távú bevételt eredményez, és kiváló befektetésarányos megtérülést biztosít. Ezért az alábbiakban mutatunk néhány trükköt, hogy érdemes nekilátni a szövegírásnak.
Végezzünk kulcsszókutatást!
A kulcsszókutatás által megértheti az író, hogy célközönsége milyen témákra rezonál. A művelet ugyanakkor segít abban is, hogy a tartalom kitűnhessen a versenytársak által közzétett content mezőnyéből. Mindeközben a kulcsszóra történő szövegírás segít kiemelni a webhely/cég erősségeit is.
Ügyeljünk az optimális kulcsszósűrűségre!
Fontos, hogy további kulcsszavak hozzáadásával a tartalom nem fog értékesebbé, olvashatóbbá vagy akár keresőbarátabbá válni. Sőt, bizonyos sűrűség felett a kulcsszavakkal kitömött szöveg ronthatja a site esélyeit a Google és a felhasználók szemében. Ökölszabályként az mondható el, hogy a kulcsszavak a teljes szószám 1–2% előfordulva számítanak optimális arányúnak.
Használjunk cselekvésre ösztönző megoldásokat!
Mivel a webhelyeknek az a céljuk, hogy az olvasókat cselekvésre ösztönözzék, a kiváló tartalom ráveszi a látogatót a kívánt cselekvés elvégzésére. Ehhez időnként erőteljes CTA gombok szükségesek. Egy cikk letöltése, hírlevélre való feliratkozás vagy a tartalom megosztása a közösségi médiában – csak néhány példa az ügyfelek által megtehető cselekvésekre.
Írjunk helyesen!
A fentiek alapján a tartalomnak nagyjából olyannak kell lennie, mintha egy átlagos középiskolás írta volna szövegírás órán. A nyelvtani helyesség vonatkozásában azonban nem ilyen egyértelmű a helyzet. A helyesírás szabályait bizony jó betartani. Azonban kivételek is vannak. Például az akadémiai szabályzat szerint az „ön” szó kisbetű, azonban a netes közösségekben nagybetűvel („Ön”) szokás írni. Vagyis az ökölszabály az, hogy a helyesírást a nyelvhasználók szokásaihoz tanácsos igazítani, nem pedig a száraz szabályokhoz.
Hassunk az érzelmekre!
Sok tényező játszik együtt egy-egy tartalom népszerűvé, vírusossá tételében, de ezek között a legfontosabb az érzelmi töltet. A közönségnek éreznie kell a tartalmat, és érzelmileg kapcsolódnia hozzá. Ilyen az emberi természet: a homo sapiens hajlamos a szeretteivel megosztani azt, ami tetszik neki. Ha egy cikk jó érzéssel tölti el, akkor azt megosztja barátaival és rokonaival, hogy azok is jól érezzék magukat. Tehát a szövegírás során érdemes arra koncentrálni, hogyan lehetséges egy kis érzelmi tartalmat beleszőni a contentbe.
Tömörítsük össze a szöveget, amennyire csak lehetséges!
Amikor az internetre írunk, tisztában kell lennünk azzal, hogy az olvasók koncentrálási képessége minimális. Ez az oka annak, hogy minél rövidebb egy szakasz, annál jobb.
Egy 8 vagy 9 soros bekezdés bár jó, egy 5 vagy 6 soros bekezdés még jobb. Ügyeljünk tehát arra, hogy a bekezdések rövidek és tagoltak legyenek!
Szerepeltessünk figyelemfelkeltő címsorokat!
A tartalomnak már az első sortól vonzónak kell lennie. Egy jó címet/bevezető sort nagyon nehéz lehet megírni, ezért érdemes először kihagyni ezt a részt. Ha minden kész, visszatérhetünk a címhez és a bevezető szöveghez. Ha ugyanis a bevezető nem túl megnyerő, akkor kicsi az esélye annak, hogy az olvasó eljut az igényes fő tartalomig. Ahogy korábban említettük, az online felhasználóknak nincs türelmük minden hosszú szöveg elolvasására. Ha a fenti tanácsokat megfogadjuk, nagyon nagyot nem tévedhetünk a tartalmat illetően.